FSF: Give students #UserFreedom

Albisteak

Jakin dugunez, Free Software Foundation (FSF) gogotsu ari da munduan zehar hezkuntza komunitateen kezka eta esperientziak bildu nahian. Artikulu hau helarazten dizuegu (ingelesez). Baita prestatu duten sinadura bilketa eta bideoa ikustera joateko gonbita ere!

Nahiago izanez gero, hemen duzue artikulua euskaratuta:

“Duela gutxi idatzi dugun moduan, urrunetik ikasteak ez du (eta ez du zertan) oinarrizko askatasunak uztea esan nahi. Urrutiko hezkuntzako paisaian izandako garapen berriek eskola zaintza nonahi eta beste praktika distopiko batzuetarako proba-eremu gisa tratatzeko joera kezkagarriari bakarrik lagundu diote. Hori bereziki arriskutsua da digitalki jatorrizko haurrentzat, ez baitakite alternatibak badaudela, eta are gutxiago hautemandako “alternatiba” hori aukera etiko bakarra izatea.

Gure posta libreko zerrendan software libreko aktibisten arteko eztabaidak azken asteetan erakutsi duenez, hezkuntza digitalak aurrera egin dezake askatasuna lehentasun bihurtzen dugunean. Ikasle batek ere ez du negoziatu behar hezkuntzarako askatasuna. Free Software Foundation (FSF) MITeko irakasle batekin aritu da lanean klaseak askatzeko, eta gure ezagutzak Bostongo eskola publikoen sistemarekin partekatu ditu. Gaur, hurrengo pausoa ematen ari gara konpromiso horretan.

Gaurtik aurrera, urruneko hezkuntzako paisaia aldatzeko lanean ari gara, software jabeak ikasleei egiten dien kalte larriari erantzuteko eskaera berri batekin, eta, aldi berean, irtenbide etiko bat dagoela azpimarratuz. Izan ere, Microsoft Teams erabiltzen bada ikasleak beren artean konektatzeko, Google Classroom dokumentu bakoitza idazteko erabiltzen da, edo Zoom, gelako saiorako erabiltzen dena, mezu bat lortu nahi dugu, eta mezu horren bidez erantzun onargarri bakarra, eskoletan zenbat software jabe baimendu behar den, ez da ezer. Ikasleak ikasteko libre ez den softwarearen mende egotea kaltegarria da epe laburrerako, baina huts egiten du sarbide libreko, ikasteko, partekatzeko eta lankidetzan aritzeko balioak emateko.

FSFn gogor ari gara lanean software librea sukaldeko gai bihurtzeko: bizitzaren arlo guztietako pertsonek hitz egin eta serio hartzen duten bat, eta ez da komunitate txiki baina sutsu batek hartutako kausa bat. Gai horiei buruz zure kabuz hitz egitea zaila izan daitekeela uste dugu, eta, beraz, gure ahotsa zure hitzaren atzean jartzen ari gara, mugimenduan lider den erakundea den aldetik. Eskaera sinatzean, software jabea behar duen eskola bateko ikaslea, aita, irakaslea edo administratzailea den jakinarazteko aukera duzu. Zure izenean jarriko gara harremanetan zure administrazioarekin, eta jakinaraziko dizuegu egunero ekintzaile eta pertsona talde global batek hezkuntzako software librearen aldeko aitorpena sinatu duela.

Pandemiak eragindako ikasleen eskubideen galerak eragin zituen ekimen eta eskaera hori, baina ez dugu deitu nahi azkenean koronabirus berria kontrolpean dagoenean. Demagun adierazpen horrek leku iraunkorra duela https://fsf.org helbidean, eta konpromisoa hartzen dugu ahalik eta eskola gehienekin harremanetan jartzeko, software librea erabiltzea sustatzeko egiten ditugun ahaleginetan.

Gurekin gai honetan egoteak guretzat mundua esan nahi du. Edozein eskariren arrakasta mezularitza eta haren atzean biltzen diren pertsonak bezain indartsua da, eta, beraz, sinatze-denbora hartzen dela uste dugu. Printzipio-adierazpen hau sinatzea udako deian “askatasuna ekintzan” jartzen laguntzeko eta mundu osoan #UserFreedom-en ahotsa izateko eskaintzen dizugun modua da.
Hogeita hamabost urtez, FSF softwarearen erabateko askatasunaren aldeko kanpaina egiten aritu da. Denbora horretan guztian, eta nahiz eta komenigarria eta ezaguna izan, inoiz ez ditugu gure printzipioak arriskuan jarri. Erabiltzaileen askatasunaren “azken itsasargia” izateak esan nahi du adi egon behar dela software informatikoa nola erabiltzen den haren mende daudenei laguntzeko edo kalteak eragiteko. Mesedez, har ezazu une bat ikasleen eskubideak alde guztietan defendatzeko eskaera sinatzeko, eskubide horiek semearenak edo ezagutzen duen norbaitenak baldin badira. Elkarrekin, hezkuntzak software jabearekin duen lotura eten dezakegu, eta haren ordez askatasuna elikatu.”

Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude